Haitsma Beton

In opdracht van Haitsma Beton Kootstertillehebben wij 's werelds langste voorgespannen liggers voorzien van posters. De betonliggers hebben een lengte van maar liefst 69 meter en wegen 256 ton per stuk! Inmiddels zijn de liggers via water van Friesland naar Limburg verplaatst: ze zijn te lang voor vervoer over de weg. ...

0
0

nVent

RBF is al jarenlang partner van Eldon op het gebied van fulfillment voor alle Eldon vestigingen in heel Europa. Ook nu Eldon is overgenomen door nVent Hoffman mogen wij onze werkzaamheden voortzetten. En daar zijn we trots op.   Fulfillment Wekelijks verzorgen wij op vaste dagen de factuurverzending voor nVent. Dit houdt in het verzamelen, printen, couverteren en verzenden van de facturen voor en naar acht Europese landen. De facturen verwerken wij met behulp van Impress Automate, automatische documentverwerking met behulp van optische leestechniek.   Daarnaast verzenden wij de klantbestellingen: Product Overviews en Product Catalogues. Niet alleen binnen Europa, maar ook naar Azië.   Drukwerk Voor de verzending van de facturen en pakketten, maar ook voor de post vanaf de vestigingen zijn enveloppen in verschillende soorten en maten nodig. Deze enveloppen hebben wij ontworpen, geproduceerd en afgeleverd op de verschillende vestigingen.   Met zo'n grote organisatie als nVent, met veel medewerkers, zijn visitekaartjes erg belangrijk. Ook hier zorgt RBF voor. We hebben voor elk nVent-adres een standaard template gecreëerd. Deze zijn geschikt voor het plaatsen van variabele data (naam, telefoonnummer, etc.). Bestellingen komen via e-commerce bij ons binnen en wij zorgen voor de productie en verzending.   Signing Ook het bedrijfspand moest voorzien worden van het nieuwe logo. Op basis van de huisstijl-richtlijnen van nVent hebben we de restyle van Eldon naar nVent in Drachten en Büttelborn verzorgd. Van het logo groot op de gevel en ramen tot en met de wegwijs-borden binnen.        ...

0
0

Schoonheidssalon Joke

In september 2018 zijn wij gestart met het opmaken en versturen van de digitale Mailchimp nieuwsbrief voor Schoonheidssalon Joke. Uit dit vier keer per jaar terugkerende project is een andere mooie opdracht gevloeid, namelijk: het realiseren van een compleet nieuwe website! Een project wat wij met veel plezier hebben uitgevoerd.   We zijn hierbij begonnen met klant gesprekken: want was de wens van Joke en Jildou? Wat wilden zij graag zien op hun website? En wat juist niet? Joke en Jildou kwamen beiden met voorbeelden van websites die zij mooi of heel functioneel vinden. In het gesprek werd, ook door het geven van onze tips en adviezen, duidelijk wat de eisen en wensen waren.   De website moet overzichtelijk zijn. Met veel foto's en niet teveel tekst. De voorkeur gaat uit naar het werken met duidelijke tegels. Daarnaast moet de website er strak en professioneel uit zien. De navigatie moest duidelijk en eenvoudig zijn: niet eindeloos scrollen, snel naar de belangrijkste onderdelen kunnen en je weg terug makkelijk vinden. Ook is het belangrijk dat de bezoeker snel en makkelijk contact op kan nemen met de salon.   Op basis van deze informatie hebben wij de eerste uitvoerende stap gezet: het uittekenen van de wireframes. Een manier om te laten zien of je elkaar goed begrepen hebt. Na akkoord op de wireframes zijn we begonnen met de realisatie van de website. Het kiezen van een passend template en het aanpassen hiervan aan de huisstijl van Schoonheidssalon Joke, het plaatsen van beeld en teksten en het testen van de website. Na het doorvoeren van de feedback van de klant en het testpanel is de website op 14 februari 2020 online gegaan. De reacties zijn erg positief.   En ook wij zijn erg tevreden met het resultaat....

0
0

Houthandel Barkmeijer

Al enkele jaren verzorgen wij drukwerk voor Houthandel Barkmeijer. Onder andere stickers, schrijfsets, notitebloks en kaartjes voor in het magazijn. Naast dit drukwerk hebben wij het modellenboek met daarin de diverse schaven omgetoverd tot modellenwaaier: van A4 naar een compacte waaier. We hebben zowel de vormgeving als de productie gedaan. Ook zijn we online bezig geweest: we maken en versturen met enige regelmaat de MailChimp nieuwsbrief naar Barkmeijer's klanten.   100-jarig jubileum In juni 2019 vierde Houthandel Barkmeijer haar 100-jarig bestaan. Dit werd gevierd met een open dag met leuke activiteiten. Wij hebben een steentje mogen bij dragen aan de open dag door diverse onderdelen te ontwikkelen en verzorgen. De eerste stap was het maken van een bord voor aan de gevel van het pand. Gevolgd door een uitnodigingskaart. Het nieuws moest natuurlijk op de website staan; wij hebben deze geanalyseerd en een advies gegeven over de juiste inrichting en teksten. Om de mensen in de verre omgeving te attenderen op de open dag, is er een advertentie-campagne gestart. Deze advertentie heeft, i.c.m. een online banner, in diverse kranten en bladen gestaan. Houthandel Barkmeijer heeft haar relaties bedankt voor het mooie jaar middels een bierpakketje bestaande uit twee flesjes bier, een glas en een bedankkaartje. RBF heeft de etiketten ontworpen, het glas laten bedrukken met het logo, het bedankkaartje vormgegeven en geproduceerd en de 450 pakketjes samen gesteld....

0
0

Enitor Primo

Enitor Primo (voorheen Essentra Extrusion) is de toonaangevende Nederlandse extrudeur van op maat gemaakte kunststof profielen. Vandaag de dag wordt Enitor Primo gezien als een autoriteit op dit gebied. Niet alleen als het gaat om de productie van kunststof profielen, maar ook omdat ze een kenniscentrum zijn. Wij mochten Enitor Primo voorzien van nieuwe omslagmappen met de daarbij behorende leaflets en producten als nieuwe visitekaartjes, stempels, stickers en notitiebloks....

0
0

Lenis Schilders / Lenis Buitenleven

Voor zowel Lenis Schilders als Lenis Buitenleven (te Wolvega) houden wij ons al enkele jaren bezig met het ontwikkelen van diverse communicatiemiddelen.   Naast de huisstijlitems hebben we al vele advertenties voor beide bedrijven mogen maken. Hierbij verzorgden wij zowel de teksten als de opmaak. Ook de ontwerpen voor de belettering van bedrijfswagens behoorde bij onze taken.   Naast de vele offline activiteiten hebben we in 2019 de restyle van Lenis Buitenleven mogen verzorgen.   De websites van Schildersbedrijf Lenis heeft in 2020 een complete restyle gehad. Van analyse van de 'oude' website, tot het bespreken van de klantwens(en), het maken van wireframes en de lancering. Het hele proces is, met veel plezier, door ons uitgevoerd.  ...

0
0

Nieuwsbrief Kerkuilen

Stichting Kerkuilenwerkgroep Nederland brengt al bijna 30 jaar de 'Nieuwsbrief Uilen' uit. Vooruitlopend op het 30-jarig bestaan van de nieuwsbrief in 2020 is er gekozen voor een restyle. RBF communicatie & print - al tien jaar vaste partner van de stichting - heeft ter gelegenheid van het 30-jarig jubileum een nieuwe vormgeving ontwikkeld. Het bestuur is hier zeer content mee.   De stappen van de restyle Voor de restyle van het blad zijn we begonnen met een analyse van de laatste uitgaven. Hieruit hebben we geconcludeerd dat het blad erg vol is en er weinig ‘lucht’ tussen de foto’s en teksten zit. We hebben onszelf de vraag gesteld: kunnen we de lezers meer leesplezier bieden? Vervolgens hebben we andere bladen geanalyseerd. In deze bladen hebben we gemarkeerd wat we prettig vinden om te lezen en zien. Dit hebben we naast de huidige opmaak van de nieuwsbrief gelegd met de vraag ‘wat kunnen we terug laten komen en wat past bij de Nieuwsbrief Kerkuilen’? Met deze kennis zijn we begonnen aan de eerste opzet. Hierin hebben we gespeeld met diverse elementen en lettertypes. Hierna hebben we het resultaat geanalyseerd en bijgeschaafd.   Het omslag We kiezen ervoor om veel ruimte te gebruiken voor de coverfoto: beeld spreekt het meest. De titel en de jaargang zijn, net als de uitgelichte items, duidelijk leesbaar. Voor de herkenning is het logo met de url onderaan de pagina geplaatst. De pagina wordt afgesloten met de slogan 'voor iedereen die betrokken is bij de bescherming van uilen'.   Het binnenwerk Er is gekozen voor een duidelijk en goed leesbaar lettertype voor de broodtekst. Om het geheel wat speelser te maken werken we in de titels met een ander lettertype welke ook gebruikt kan worden in de leaders. Om te zorgen voor meer lucht, kiezen we ervoor om de toelichtingen van de foto’s te verzamelen op een punt van de pagina. Zo is er meer ruimte voor wit tussen de foto’s, wat zorgt voor rust....

0
0

Perspectief van Fryslân

Stap 1: de pitch In samenwerking Arkesteijn Marketing & Innovatie hebben wij in 2018 pitch mogen doen voor Gemeente Leeuwarden, Provincie Fryslân en Ynbusiness. De vraag ‘ontwikkel een standconcept met het Perspectief op Fryslân voor de zakelijke markt in huiskamer sfeer.’ Het doel: laat zien wat Fryslân allemaal in haar mars heeft. Wij hebben de pitch gewonnen. Het ontwikkelen van het plein kon beginnen.   Stap 2: bepalen sfeer en inrichting Na het goedkeuren van het concept zijn we aan de slag gegaan met het bepalen van de sfeer en inrichting middels een moodboard.   Stap 3: de vertaling naar ontwerp Nu de sfeer was bepaald werd deze vertaald naar het definitieve ontwerp vanhet ‘Perspectief van Fryslân’   In de tussentijd Zijn wij druk bezig geweest met het ontwikkelen van diverse andere middelen voor het aankondigen van de beurs en voor op en om het plein. Zo is Peter van der Mast de Achmeatoren op gegaan om een foto te maken voor het algemene beeld. Dit beeld kwam en komt ook dit jaar terug op flyers, badges, uitnodigingen, advertenties het programma en de filmpjes die op het plein te zien zijn.   Stap 4: de opbouw Naast het concept en ontwerp hebben wij ook de verantwoordelijkheid voor de realisatie van het Perspectief van Fryslân. Dit betekent regelmatig contact met de standbouwer, maar ook aanwezig zijn tijdens de opbouw van de stand.   Het eindresultaat “Het was een succes”, aldus de zeer tevreden opdrachtgevers. Wij als organisator zijn het daar helemaal mee eens. Dat het een succes was blijkt: want ook in 2019 realiseerden wij het Perspectief van Fryslân....

0
0

Innovatiehuis Drachten

Het Innovatiehuis Drachten is een bijzondere activiteit van de Ondernemersvereniging Drachten en is opgericht om innovaties in het MKB in Drachten te stimuleren.   Aan RBF de taak om hier een 'gezicht' aan te geven. RBF is begonnen met het ontwikkelen van een logo. Het logo is vervolgens vertaald naar een huisstijl. Na het ontwikkelen van de huisstijl heeft RBF zich bezig gehouden met de ontwikkeling van veel diverse onderdelen. Van illustraties tot een PowerPoint-sjabloon, tot banners. Ook op online gebied is er ondersteuning geboden met het maken van een MailChimp-template aangevuld met een workshop waarin stapsgewijs werd uitgelegd hoe Innovatiehuis Drachten zelf een nieuwsbrief kan maken en versturen. Wat betreft de website heeft RBF een adviserende rol op haar genomen: wat is er nu te zien op de website en wat is het doel?   RBF mag zich met trots communicatiepartner noemen....

0
0
Poster VANDAAG

VANDAAG

VANDAAG is een organisatie die zich bezighoudt met kinder- en tieneropvang in de breedste zin van het woord. VANDAAG heeft een duidelijke visie op opvang die past bij het kind van vandaag. RBF heeft als doel om deze visie eenduidig naar buiten toe te communiceren. Daartoe houden wij ons bezig met zowel offline als online media. Naast het optimaliseren van de huisstijl, hebben we een nieuwe, passende keyvisual ontwikkeld, die tot uiting komt op de nieuwe uitnodigingskaarten, flyers en posters. Ook verzorgen we voor alle vestigingen de digitale nieuwsbrief....

0
0