Schoonheidssalon Joke

In september 2018 zijn wij gestart met het opmaken en versturen van de digitale Mailchimp nieuwsbrief voor Schoonheidssalon Joke.
Uit dit vier keer per jaar terugkerende project is een andere mooie opdracht gevloeid, namelijk: het realiseren van een compleet nieuwe website! Een project wat wij met veel plezier hebben uitgevoerd.

 

We zijn hierbij begonnen met klant gesprekken: want was de wens van Joke en Jildou? Wat wilden zij graag zien op hun website? En wat juist niet?
Joke en Jildou kwamen beiden met voorbeelden van websites die zij mooi of heel functioneel vinden.
In het gesprek werd, ook door het geven van onze tips en adviezen, duidelijk wat de eisen en wensen waren.

 

De website moet overzichtelijk zijn. Met veel foto’s en niet teveel tekst. De voorkeur gaat uit naar het werken met duidelijke tegels.
Daarnaast moet de website er strak en professioneel uit zien.
De navigatie moest duidelijk en eenvoudig zijn: niet eindeloos scrollen, snel naar de belangrijkste onderdelen kunnen en je weg terug makkelijk vinden.
Ook is het belangrijk dat de bezoeker snel en makkelijk contact op kan nemen met de salon.

 

Op basis van deze informatie hebben wij de eerste uitvoerende stap gezet: het uittekenen van de wireframes. Een manier om te laten zien of je elkaar goed begrepen hebt.
Na akkoord op de wireframes zijn we begonnen met de realisatie van de website.
Het kiezen van een passend template en het aanpassen hiervan aan de huisstijl van Schoonheidssalon Joke, het plaatsen van beeld en teksten en het testen van de website.
Na het doorvoeren van de feedback van de klant en het testpanel is de website op 14 februari 2020 online gegaan. De reacties zijn erg positief.

 

En ook wij zijn erg tevreden met het resultaat.