Reclame & communicatie

Je wilt je bedrijf in de spotlights zetten. Of met een uitgekiende reclamecampagne aandacht vragen voor je product. RBF reclame & communicatie regelt het.

 

Reclame

Overtuigende reclameboodschappen ontspruiten uit de juiste dosis inspiratie, creativiteit en vakkennis. Is het concept eenmaal bedacht, dan volgt de uitwerking. Of het nu gaat om het ontwerp en de vormgeving van een advertentie, een website of een magazine, óf om de ontwikkeling van een compleet nieuwe huisstijl, de gedegen aanpak van RBF garandeert je van de kortste route naar succes.

 

Communicatie

Communicatie moet helder en doeltreffend zijn. Om dat te realiseren heb je behoefte aan een communicatie-, media- of multimediaplan. Een plan of concept dat aansluit bij je bedrijf en doelgroep. RBF zet zorgvuldig geformuleerde boodschappen en doelstellingen om in een concreet plan, dat past bij je wensen en budget.

 

Een voorbeeld van onze gedegen aanpak: de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl

 

Stap 1: de merkstrategie

In de merkstrategie wordt uitgelegd waar een merk voor staat. Wat is de missie en de visie van je bedrijf? Wat zijn de kernwaarden? De merkstrategie vormt de basis voor de ontwikkeling van een passende huisstijl. Logo, pay-off en kleurgebruik dienen in overeenstemming te zijn met de cultuur van het bedrijf en met de boodschap die uitgedragen wordt: dit zijn wij en hier staan we voor.

 

Om tot een succesvolle ontwikkeling en implementatie van de vernieuwde huisstijl te komen, is het van belang dat RBF inzicht heeft/krijgt in de merkstrategie van je bedrijf.
 

Stap 2: ontwerp en vormgeving

Alles begint met een idee. RBF brengt ideeën tot leven door te ontwerpen. In de ontwerpfase worden ideeën omgezet naar een digitaal model. Zodra het ontwerp vaststaat, kan de volgende fase beginnen: de vormgeving. In deze fase komt de vernieuwde huisstijl daadwerkelijk tot leven. Content en afbeeldingen worden samengevoegd in een consistente huisstijl, die bepalend is voor de manier waarop je met je doelgroepen communiceert.

 

Tijdens het proces van ontwerp en vormgeving kan het zijn dat we je vragen om te participeren in een projectteam, bijvoorbeeld als het gaat om afstemming over teksten.
 

Stap 3: de evaluatie

In de evaluatiefase vragen wij om feedback. Hoe is het proces verlopen? Zijn er verbeterpunten? Feedback van onze opdrachtgevers houdt ons scherp en voorkomt dat we bepaalde zaken als vanzelfsprekend aannemen.